Počátkem roku 2009 jsem na svou dosavadní malířskou práci navázal cyklem UNFRAMED. Jeho ústředním motivem je jednoduché odstranění základního determinantu pro běžné vnímání klasického závěsného obrazu – rámu. Podobným krokem dochází k odbourání standardní obdelníkové nebo čtvercové kompozice a dostupný instalační prostor lze využívat mnohem svobodněji i za zachování elementárních malířských prostředků. Novým rámem obrazu se stává celá stěna, popřípadě celková dispozice galerie. Sám „obraz” vzniká hned několikrát. Ve formě návrhu, vypínání a poté co je ze stěny odstraněn, i v podobě stopy, kterou za sebou zanechá výrobní proces.
Nekonkrétní abstraktní cvičení se mi v posledních měsících proměnilo v potřebu jednotlivé motivy identifikovat s výraznými vizuálními kódy. V cyklu UNFRAMED tak vzniklo grafické torzo kravičky Milky, jazyk svatého Jana Nepomuckého nebo “malířské okénko” v podobě Šumavy. Moonwalk v Galerii Emila Filly představující loučení s hořkou, ale přesto nepřehlédnutelnou legendou 20. století – Michaelem Jacksonem a v neposlední řadě instalace DISNEYficaton spojující mé dětské vzpomínky na Sixstinskou kapli s kontraverzními texty Jeana Baudrillarda.