Diplomová práce Petra Duba je zamýšlena jako instalace malovaných obrazů a vzhledem k jejímu charakteru také jako pohled do ateliéru, jež lze jen s obtížemi a s rizikem přenést do veřejného prostoru galerie. Práce jsou prezentovány, tak jak bývá u malby zvykem a jak se očekává. V tomto případě malby působí jako trojrozměrné objekty nebo reliéfy. Vypadají jako polotovary, které byly vyrobeny na místě a jsou zde jen dočasně. Přesto se jedná o finální tvar malovaných obrazů. Pouze jsou transformovány do podoby izolovaných předmětů, které vnímáme nejdříve hmotně. Plátna napnutá ne nejmenším možném počtu hřebíků a bez použití blindrámu jsou evidentně nevhodný nosič pro malbu Zároveň je takto natřené plátno bez rámu zjevným materiálním kódem a izolovaným elementem malby – média, jež je nenahraditelné tím, že je stvořeno bezprostřední lidskou rukou. Petr Dub pomocí jednoduchých elementů – z monochromně natřených ploch a rozmanitých fragmentů, představující malířské chyby a nedokonalosti – vyvolává v divákovi nejmenší možnou dávku sakralizace a slasti z malby. Jeho instalace vzbuzuje imaginární pocit blízkosti a setkání s klasickým uměním, z kterého je možno vidět jen jeho splihlý zbytek – stejně jako když praskne balónek z pouti. (Michal Pěchouček, Oponentský posudek diplomové práce, více zde…)
Himaláje
(cyklus Unframed - hřebíky, syntetické laky, plátno)